Metrorex a atribuit unui consorțiu condus de compania italiadă Astaldi contractul privind extinderea rețelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești, magistrala 4, contractul semnat joi având o valoare de 714,73 milioane lei, fără TVA.
Asocierea reunește și firmele Somet, TIAB și Uti Construction & Facility Management.
Lucrările vor fi finalizate în termen de 30 luni și vor fi finanțate de la bugetul de stat, potrivit unui comunicat al Metrorex.
Contractul vizează extinderea rețelei cu două stații (Laminorului și Lac Străulești) și include lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă stațiilor, un depou de metrou și un terminal multimodal.
Proiectul urmărește realizarea unui „sistem de transport integrat și neconcurențial prin implementarea unor poli de schimb”, pentru a stimula renunțarea la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului public în comun pentru deplasările intraurbane și urbane, arată Metrorex.
Astfel, va fi amenajat un nod intermodal în zona Lac Străulești, cu o parcare și o autogară.
„Totodată, Metrorex pregătește și urmează să elaboreze studiul de fezabilitate care vizează extinderea liniei 4 de metrou de la stația Gara de Nord la stația Gara Progresu, realizându-se astfel o legătură directă de tip metrou între nord-vestul și sudul capitalei”, se mai arată în comunicat.
În luna martie Metrorex a anunțat că a primit cinci oferte pentru construcția tronsonului Parc Bazilescu-Străulești, din partea a două companii și trei consorții, din România și străinătate.
Asocierile aufost Somet – Astaldi (Italia) – TIAB – UTI (164,41 milioane euro și o durată de execuție de 30 luni), Aktor (Grecia) – Euroconstruct – Arcada (194,18 milioane euro, execuție de 36 de luni), respectiv Max Boegl România – Max Bogl (Germania) – Delta ACM (204,53 milioane euro, execuție 20 de luni).
Celelalte două oferte au venit din partea companiilor Hochtief (Germania) – 218,3 milioane euro, cu 42 de luni perioadă de execuție, și FCC Construction (Spania) – 210,52 milioane euro și 30 de luni periodă de execuție.
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște, a declarat atunci că lucrările vor începe cel mai probabil în vară.
Compania italiană Astaldi a fost implicată în multe proiecte importante din România, precum construcția unor tronsoane de autostradă, a Arenei Naționale și a Pasajului Basarab, ambele în București, urmând să conducă, totodată, consorțiul care va realiza magistrala de metrou Râul Doamnei-Hașdeu.